Tænk Over Livet, Men Drøm Det Ej Hen, For Dagen, Der Gik, Kommer Aldrig Igen!



lørdag den 9. juni 2012

Giv det videre

Havde en kursusdag i dag... en højt hellig lørdag...tsk!

Men emnet var "Den pædagogiske profession" og det var med 2 rigtig kompetente og dygtige talere, som begge gav mig Oprah's kendte aha-moments!

Stefan Hermann (rektor for professionshøjskolen Metropol)


&
Anne Skare Nielsen (Future Navigator)



Meget kort og konkret vil jeg give enkelte af guldkornene videre til dig, som kigger med her:

"Husk at vi er human BEINGS, ikke human DOINGS!"
 (Bare være i nuet og ikke stresse sådan rundt! Hvad og hvem gavner det egentligt? )

"Hvis vi tænker 'Fra mere til bedre' i alle livets henseender, så udvikler vi os selv og forbedrer livet"
(Vil vi hellere have mere mad eller bedre mad? Vil vi hellere have mere tid eller bedre tid?)

"Lad være med at vente på, at professionalismen bare kommer...gør noget selv og start bevægelsen fremad"
(Vi skal selv turde at bidrage til forandring, fremfor at vente på, at andre gør noget, som vi kan følge)

Der var meget mere, men jeg var langt væk i deres oplæg, så jeg fik ikke skrevet så meget ned!
Men tak, for at de vækkede iveren igen til at gøre en forskel og holde fast i værdierne!
Og påmindelsen om, at mit arbejde som pædagog har stor betydning for de små menneskers fremtid og kommende livsbetingelser!

1 kommentar:

  1. Du gør en MEGA stor forskel og er god til at holde fast i værdierne. Bare se de børn du omgiver dig med. De er heldige at møde dig i deres liv - og så i starten. Det er jo der du gør en forskel! Husk det!

    SvarSlet