Tænk Over Livet, Men Drøm Det Ej Hen, For Dagen, Der Gik, Kommer Aldrig Igen!



søndag den 29. december 2013

Hun er FANTASTISK!

Må simpelthen dele disse skønne historier med jer:)

Vores skønne Mejse på 5 år giver os så mange dejlige stunder! Hun har det skønneste sind og er en fantastisk datter! Hun overrasker mig hver gang...men det er nok, fordi jeg tænker hende yngre, end hun virkelig er! Hun er jo klar til skole efter sommerferien!

Her i december måned har vi fået de sødeste oplevelser med hende:

Der skulle være Luciaoptog i børnehaven og Mejse skulle øve sangen! Det gjorde vi sammen inde i hendes seng en aften midt i putteritualet! Hun sang ganske sagte sammen med mig! Og sidste tone i sangen holdt vi helt til slut, mens hun  kiggede mig dybt i øjnene! Det rørte mig meget! Det er første gang, vi rigtigt har sunget sammen. Jo, selvfølgelig, de mange børnesange, men den her Santa Lucia vagte følelser og minder fra de mange gange, jeg i min barndom sang med min far og mor! Det er stort og jeg er lykkelig for, at Mejse lige så glad for musik, som jeg er!

 
En anden god værdi vores Mejse har, er at hun kan give ros!
Jeg fik ros for min fine opsats af neglelak ude på badeværelset..."Sikke fint det er blevet, mor!"


Som storesøster er hun rigtig kærlig og forstående! Hun elsker Rosa over alt på jorden og det bånd, som søskende har, er allerede meget stærkt mellem de to!
Mejse havde den anden aften lavet et hyggested foran fjernsynet med sin dyne. Hun havde fået lagt den så pænt på gulvet, og så begyndte Rosa at hive i det ene hjørne. Jeg tænkte straks, at nu ville der komme en konflikt! Men så siger Mejse:" Ej, Rosa, er du ved at hjælpe mig med at glatte det ud?" Derefter inviterede hun Rosa op på tæppet, hvortil hun sagde: "Det er så hyggeligt, når vi kan sidde og hygge, Rosa!"



Hun er og bliver fantastisk, og sikke en rummelighed at have, når man kun er 5-år! Vi kunne ikke være mere stolte! Det har vi skisme gjort godt!;) 



1 kommentar:

  1. Ja hun er helt fantastisk og meget speciel.....som sin mor og jeg tro søster Rosa heldigvis er af samme støbning. De er seje, glade og naturlige.
    Lad endelig Mejse være den hun er med alt det som følger med.
    I kan være stolte af det I har givet og giver jeres piger. Gode værdier og en frihed til at være den de er med følelser og udbrud m.m. Det kommer flere foldigt tilbage senere, Jeg taler af erfaring med moren:))))
    Jeg er mega stolt af jer alle.
    Får også nogle gode historier, som jeg naturligvis skriver ned.
    Den sidste var her første gang Mejse var på besøg efter jeg havde pyntet til jul hvor hun sagde: Hvor er det hyggeligt Bedste, der er jo nisser over det hele!
    Og hun er kun 5 år. Jeg blev bare så glad og varm indeni.Tak!

    SvarSlet